woensdag, januari 30, 2013

USA 6

donderdag 31 januari 2013

USA 6

Vanmorgen hadden we besloten om een history tour te maken door Naples.
Na veel vijven en zessen hadden we het adres gevonden.
Bleek dat wij miep hadden ingevoerd met de zesde straat N, terwijl we de zesde straat zuid hadden moeten hebben.
Dat heeft een zeer vriendelijke juffer van een winkel ons even uitgelegd hoe de straten hier zijn.
Nu das makkelijjk om te weten, zo,n fout gaan we dus niet weer maken.
Vol goede moed stapte we in de Trolly bus. 2 uren zou dat toertje zijn, ach ja das dan wel prettig dat je kon zitten.
Nu het prettige van de hele toer was dan ook dat we konden zitten.
Wij dachten echt oude dingen te gaan zien, History tour, tja dat leek ons toch oud.
Nee hoor we werden door buurten heen gereden, waar de duurste winkels waren en huizen.
Nu blijkt dus dat Naples de rijkste stad van Florida is en het stikt er van de biljonairs, nu die huizen mochten we dan bewonderen, waar de filmsterren en andere rijkelui woonden.
Dat was nu net niet onze toer. Maar goed we moesten wel blijven zitten tot we terug waren, anders konden we mijlen lopen naar de auto.
Dat was dus een echte sof.
Komen we terug in ons motel kamer, merken we dat onze koelkast van een tientje per dag het had begeven.
Shit, wel betalen voor zo,n piepding en hij doet het ook nog niet.
De manager erbij, oke zegt ie, dan krijgt U een andere.
Ja, zeg ik allemaal goed en wel, ik betaal wel een tientje perdag voor een ding wat het niet meer doet, ik wil dan dat tientje terug.
Nu dat was dus geen probleem, tientje terug en een werkende koelkast weer geplaatst.
Ja , deze dame laat echt niet met zich sollen hoor.
Hier op het terein van het motel hadden we een man leren kennen gisteren en die had ons uitgenodingd om vanavond mee te gaan naar het eten bij een Metodisten kerk.
Het schijnt, en dan had Maria ons ook al eens verteld.
Dat de mensen hier bij Kerken kunnen eten voor 5 tot 7 dollar, dan heb je een zeer complete maaltijd.
De maandag is het bij voorbeeld bij de katholieke kerk, dinsdag bij een anderen woensdag weer bij een anderen en ga zo maar door.En de mensen sjokken dan iedere dag naar een andere kerk.
Sietze wilde in eerste instantie niet, dus ik had al tegen die man gezegd , nu dan ga ik alleen en gaat sietze maar bij IHOP eten.
Ik denk dat Sietze dat een beetje te bar vond dus die ging ook mee toch.
Dan kom je bij zo,n kerk met heel veel bijgebouwen, en in een van die gebouwen kun je dan eten, hier bleek de gymzaal omgebouwd te zijn tot eetzaal, en die was afgeladen vol.
Het eten was prima, soep vooraf en toetje toe, niets mis mee.
Troffen we daar ook weer Nederlanders die al zo,n 50 jaar hier wonen, ach toch leuk om ook daar mee te praten, vanmorgen in de trolly zaten canadezen die hoorden ons praten en vertelden dat zij ook in Nederland waren geboren.
Man je treft het Nederlandse volk over de hele wereld.
Maar in ieder geval was ons eten met Ernie tja, kan het ook niet helpen zo heet die man,toch heel gezellig, en de mensen vragen je het hemd van je gat.
De Amerika schijnen een hele eigenaardigheid te hebben, Ernie maakte mij daarop attent.
Hij zag hoe ik at, ik heb keurig leren eten met mes en vork, je snijd je vlees of ik weet niet wat en dan prik je het met je vork die je nog steeds in je linkerhand hebt de zaak op en stopt het in je mond.
Wat doet een rechts handiger amerikaan?Die snijdt zijn happie zoals wij, legt zijn mes neer, neemt zijn vork over van de linkerhand naar de rechterhand en stopt de zaak dan in zijn mond.
En waarrempel ik heb er in de volle eetzaal opgelet, iedereen eet zo, behalve de linkshandigen.
Eigenlijk best stom, zo eten de kinderen bij ons die moeten leren met mes en vork te eten.
Oja, ik kreeg nog een hele dikke veer in mijn peoeprt voor mijn goed engelse uitspraak.
Nu ben ik dus een aantal centimeters gegroeid, kan ik hebben, want ik ben niet zo groot.

Geen opmerkingen: