woensdag, mei 17, 2006

Ons hondje Charlie. Het blijkt dat hij heel erg de karpatten ziekte heeft en al heel lang.Waarschijnlijk heeft hij het tegelijk met Tippie opgelopen. Tippie heeft gewoon de pech gehad dat ze daardoor een hersen bloeding heeft gekregen, de dokter zei dat dat het minste voorkwam. Ik ontdekte gisteren dat toen ik er een teek bij hem uittrok, dat die plek ging bloeden. Nu weet ik dat de dokter mij heeft gezegd toen we met Tippie daar waren, voordat ze stierf, dat je kon zien als je er een teek uittrekt en het gaat bloeden dat ze de karpatten ziekte hebben. Dus wij gelijk met Charlie naar de dokter. Nu het was daar wel schrikken, want uit het bloedonderzoek bleek, dat een waarde waarvan hij 300 moest hebben maar meer 20 was. Dus het is net op het kantje, als hij nu ergens een bloeding krijgt uitwendig of inwendig bloed ie gelijk dood. Nu weet ik het zeker, hier wil ik nooit geen honden meer hebben, want die zorg daarvoor met die rot teken, dat is erg. De ene hond heeft er last van en de andere niet, maar dat weet je nooit voor die tijd.En of je nu een hond van hier hebt of uit Nederland, maakt niets uit. Het is net als bij die lekkere muggen waar sommige mensen wel last van hebben en de anderen helemaal niet.Zo is dat met alle honden ook bij teken. Mensen met honden let op. Nu weet ik alle dingen waar je op moet letten: Hoesten, ontstoken ogen, mager worden en dus als je er een teek uittrekt bloeden. Mager werd Charlie ook, maar omdat hij zwaar hartpatient is, dachten we dat dat de oorzaak was. Nu heeft hij dus allerlei medicijnen, en nu moeten we dus echt hopen, dat ie het red! Ook zei de dokter, dat ook al gebruik je frontline of iets anders dat dat geen waarborg is dat ze de ziekte niet kunnen krijgen.Die middelen verlammen alleen die teken zodra ze in de hond hebben gebeten met de bedoeling die ziekte dan niet over te kunnen brengen, maar een zekerheid is daar niet bij. Ook maakt het niet uit wat je gebruikt, want wij hadden eerst aldoor Frontline, maar inderdaad onze honden bleven onder de teken zitten, toen zijn we overgestapt op iets wat je alleen bij de dierenarts kunt krijgen en daar moesten wij de honden 2 x in de week mee wassen. Ook dat hielp niet niet want Tippie ging in die periode dood. Toen zei een andere Dierenarts dat je moest wisselen met de middelen, omdat anders de teken eraan gewent waren. Dus hebben wij voor Charlie maar weer die frontlinen gebruikt. Nu, ook mis dus. Onze tuin behandelen heeft geen zin, omdat wij ontzettend veel wind hier hebben, waaien die dingen gewoon van de buren hun tuin hierheen, zelfs boven bij ons in de slaapkamer waaien ze in. Als de buren dat niet doen heeft het geen zin om dat te doen. Dus nu maar duimelen dat bij Charlie de medicijnen gaan helpen, en maandag moeten we terug komen als er voor die tijd niets bijzonders gebeurd, anders direct komen. Nu kregen we er gisteren ook nog bij dat die verhipte internet verbinding het niet meer deed. Ik bellen naar die lui, of ik ff het nummer van het wireless kastje wilde doorgeven, mensen die dat ding kennen weten misschien dat dat nummer in die open blokjes staan. Nu omdat dat ding bij ons een beetje hoog staat, trappie erbij, kijk ik in die gaatjes, man dat ken ik toch niet lezen!!!!!! Vergroot glas erbij!!!! Noppes kon het nog net zo min lezen, dan baal je als een stekker. Ik weer die vent gebeld,van ken ik niet lezen hoor. O, zegt ie heb je de doos nog? Ja die hadden we gelukkig nog, nu daar stond mijn nummer dan ook op. Ik dacht zeg dat dan eerder, had ik al die capriolen niet hoeven doen, want Sietze was aan het lopen. Maar goed een lang verhaal kort maken, 2 uur verder had ik nog steeds geen wireles, waarschijnlijk wel een hoge telefoon rekening, want ik moest van pc naar pc en laptop lopen en van alles doen. Het zweet stond me in de schoenen, onee "k had geen schoenen aan!!! Dus na 2 uur toen was het inmiddels al bijna 9 uur, zegt die vent, dat de modem maar 12 uur uit moest want die zou blokkeren. Ja, hij wou naar huis zeker. Dus vanmorgen nog geen internet en dan baal ik toch wel zo ontzettend. Weer bellen en ijskoud na een half uur konden wij ons weer verkeuteren met dit technologies apparaat.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is mooi k.... vervelend met Charly!
Helemaal omdat je er niets aan kunt doen.
Alleen maar hopen dat het goed gaat.

Zo lang Charles er maar niet zoveel last van heeft ...

Tja, internet blijft een apart verhaal bij jullie.

Hihihi

Maar hij doet het weer.

Anoniem zei

Veel sterkte en succes met Charley.

Gr. Jim

Anoniem zei

Ook wij hopen dat het goed komt met Charley hoor. Ja dat nummer wat je niet lezen kon: misschien toch maar eens gaan denken aan een andere bril Anna. Misschien heeft Sietze er nog wel een voor je in bruikleen die heeft er genoeg.