dinsdag, mei 16, 2006

Bah, weer die rot teken

Afgelopen maanden hadden we nooit geen last meer van die rot teken, waar Tippie aan dood is gegaan. En sinds gisteren ineens, weer overal die rotbeesten en van Charlie haalden we er zo al weer 12 af. Hoe kan dat nu ineens weer, ik snap er niets van. Ik heb al weer helemaal de kriebels en loop de hele zooi weer te controleren,voordat Charlie er ons ook vandoor gaat door die beesten. Het zijn minuscule kleine spinnetjes. Nu komt de boel weer boven, en weet ik weer dat ik om die reden nooit geen honden weer wilde hebben. Ik snap er niets van, zo heb je maanden echt niets en van de ene op de dag, weer overal. Wie kan mij vertellen waardoor dat komt? Ze waaien b.v gewoon weer onze slaapkamer in, terwijl wij boven slapen. Over de porche maar te zwijgen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien dat er een middeltje is om Charly mee in te smeren/spuiten waardoor teken minder snel geneigd zijn op hem af te komen.

Ik vond dit ergens in een tekst op het net: "Met druppels in de nek ,een spray of met preventieve pillen die een stof in de bloedstroom laten vrijkomen waardoor teken meteen na het bijten sterven."

"En regelmatig controleren."


Wellicht via een Bogena Tekenband.

Of: Diagnos combi om verstuiver.

Of: Frontline, niet alleen tegen vlooien maar ook teken.

Alles gevonden op het net door de volgende zoekwoorden in te geven:

"teken en honden voorkomen pillen sprays"

Succes

Anoniem zei

Wij hebben ze ook weer sinds een maand ofzo. Volgens mij heeft het met de droogte te maken en anders met de wind.
Straks koop ik weer twee ampullen Frontline, dat helpt tenminste voor een week of drie...

Anoniem zei

Kijk eens, ook al zijn er geen teken toch moet je een heel jaar lang Frontline of een ander middel zoals Exil spot on gebruiken!

Om de dag!! de honden controleren en elke maand wassen met een zachte shampoo.Na de shampoobeurt opnieuw Frontline of een ander middel erop.
Als er geen kleine kinderen in de buurt zijn kun je wellicht ook een vlooien/tekenband gebruiken.

Elke dag de honden kammen!!
Hoe warmer hoe meer teken, niks aan te doen, leuk is anders een hond in de hitte is veel werk.De teken zitten in de grond. Dus je kunt ook je tuin nog laten spuiten.
Porch heel vaak schoonmaken en sommige honden hebben er meer last van dan andere.

ALs het echt heel erg is naar de dierenarts en een dip laten geven.
Daarna de zaak zelf bijhouden.
In de zomermaanden is het handig om een extra spuitbus bij de hand te hebben. Die is niet altijd even makkelijk te krijgen,evt van de dierenarts!

caribbeansunplace zei

Frontline gebruiken we.
spuitbus en pipetjes.
En pillen ervoor kan charlie niet hebben omdat ie hartpatient is.