woensdag, december 26, 2012

deze verhuizing lijkt definitief.

Aangezien ik met geen mogelijkheid meer bij www.daargaatze.web-log.nl kan komen, zelf de blog niet meer kan bekijken, heb ik het nu wel gehad  met weblog.nl.
Als ik ze mail krijg ik niet eens een antwoord, ben er nu 2 maanden mee bezig geweest.
Wie het lukt om op mijn weblog te komen, zie adres  hierbovenkan die me dat dan laten weten?
Wij zitten dus nog steeds in volle tevredenheid hier op Curacao.
Doordat ik een aantal weken terug nogal ernstig ziek ben geweest(ik weet nu hoe het is als iemand stikt). hebben we besloten, dat we vaker op vakantie zullen gaan.
Kan nu nog, dus daar gaan we dan maar van profiteren.
In september zijn we ook al geweest in Florida , trouwens al een aantal keren.
Maar de laatste keer hebben we bij  reinholt en maria gelogeerd, die waren hier daarvoor ook geweest en het klikte tussen ons.
We zullen er nu ook zeker langs gaan, we hadden in september geen auto, maar dat was niet zo goed bevallen, dus we huren gewoon weer een auto, dan kunnen we zelf gaan en staan waar we willen.
Dus op ons dooie akkertje rijden naar Live Oak, waar deze mensen wonen, en daar een paar nachtjes blijven.
Ticket en auto verhuur is allemaal al geregeld, en Teunie kon gelukkig weer oppassen.
Tja want zonder onze lieve vriendin Teunie, die dan altijd  op onze hond en huis past, zouden we niet weg kunnen, dus we gaan altijd ff eerst in overleg met haar, en dan boeken.
We hebben er weer super veel zin in, ,alleen het is daar nu kouder, dan mij lief is, dus we gaan volgende week maar eens op zolder kijken in de koffers, of er nog iets warms in ligt aan kleding vanuit Nederland.
Verder gaat hier alles zoals altijd.
Stomme dingen ,leuke dingen,want we hebben zoals de lezers van weblog weten, altijd wel wat anders, zal wel in onze genen zitten.
Van de week weer zowat, het heeft hier de afgelopen tijd nogal geregend, nu dat is niet zo,n bezwaar, ware het niet dat ons dak nog steeds lekt van de porche en dat muizen en ratten een ander onderkomen zoeken.
Als ik het over ratten heb, dan zijn dat hier kleine ratten, of grote muizen,is het een knoperd van een rat, dan zou je nog niet jarig zijn.
Nu wij hadden in de kamer een kleine rat, dat is een boomrat.
Ik ben nog steeds snachts altijd in de weer, dus 2 nachten geleden, dacht ik, ga maar ff tv. kijken, want dat gewoel op bed is verschrikkelijk, mijn hoofd stopt nooit met denken, en dan kan ik dus niet slapen.
Dus van bed af, loop de kamer in en zie daar iets oversteken, en ik zag vanuit mijn ooghoeken al, mmm, das geen muis.
Dus ik zoeken, en ja hoor, daar zat dus een boomrat achter de bank.
Nu ik kan jullie verzekeren, dat ik de ontzettende kriebels kreeg, Sietze wakker gemaakt, maar ja toen die zover was om te kijken, was dat beest natuurlijk al weg.
De volgende ochtend hebben we gelijk een aantal vallen gehaald en die neergezet met een stukkie kaas er in.
s,Avonds zijn we weggegaan, dus toen we laat weer thuis kwamen was natuurlijk direct kijken.
En ja hoor , hij zat hopeloos in zijn kooitje.
Dus Sietze laat een Emmer vol met water lopen en zet die kooi met dt beest erin in het water en pakt een steen die hij daarweer oplegd.
Daarna konden we met een gerust hart weer gaan slapen.
De volgende morgen, ik zit mails te doen, komt Sietze helemaal verbouwereerd op het kantoortje en zegt, nu moet je komen.
Dus ik schrok al een beetje want hij was zo ernstig, hij zegt ben ik nu gek of hoe zit dat?
Hij wilde namelijk de rat weggooien, maar tot onze grote verbazing, was het kooitje gesloten en de rat was eruit!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu ik kan jullie verzekeren, dat je dan heel lullig staat te kijken hoor, want hoe kan dat nu in vredesnaam.
Na een grondige analise van ons, denken wij dat het volgende is gebeurd.
Hij deed de kooi in die emmer water,heeft waarschijnlijk niet gekontroleerd of het afsluiklemmetje wel goed naar beneden was, loopt even weg bij de emmer om de steen te pakken die 2 meter verder lag.En omdat het donker was heeft ie verder niet gekeken,(ach ik denk ook niet als het licht was hoor, want hij vind zulke dingen verschrikkelijk) heeft dat beest in zijn verdrikkingsstrijd  het deurtje toch weten open te krijgen en is hem gepeerd in die 2 tellen.
Anders zouden wij het ook niet weten hoe dat kan.
Dus nu zing ik telkens ff voor Sietze kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen , meneer (rattenvanger van Hamelen)
Nu ja in ieder geval zit ie niet meer in huis, dat vind ik een hele opluchting.
Nu hebben we de vallen buiten staan, maar ik denk dat het een heel loos beest is, want in 1 val was de kaas op en de deur open.
Dus we hebben hem nog niet.


Geen opmerkingen: