woensdag, juli 05, 2006

Hoera!!!!!! hier is het feest!!!!!! echt waar!!!!!

Nu dat is heel lang geleden he? Nu er is hier best heel veel gebeurd. Mensen die op mijn blog lezen weten dat natuurlijk allemaal al, maar mensen die alleen caribbeansunplace lezen nog niet.Ik had door onderstaande problemen niet veel puf meer om de site met verhaaltjes te voeden, maar nu komt straks de zin wel weer terug. Eindelijk eindelijk heeft Sietze nu ook een ziekenkosten verzekering!!!!!!!!!!!!!! Vraag me niet hoe, want das dus een heel verhaal. Na echt bij alle ziekenkosten verzekeringen te hebben geinformeerd, of Sietze bij hun verzekerd kon worden, wat dus nergens is gelukt, want dan zat hij met een premie van 545 euro en met uitsluiting van hart en bloedvaten. Nu dat ging dus niet. We hadden op het laatst nog een paar opties, of hij terug naar Nederland, of ik begin op mijn oude dag maar weer met een bedrijfje, zodat ik hem in dienst kon nemen en hij bij de svb verzekerd kon worden. Dus maar inschrijven bij de kv.k, dienst economische zaken belasting enz.En zoiets doe je hier echt niet in 1 dag hoor, daar mag je een week voor uittrekken! Denk je dat je alles in orde hebt, met alle papieren en ga je daarmee naar de svb, krijg je daar te horen dat je je eigen man niet in dienst kunt nemen met een eenmans zaak. Nu dat was dus dikke balen, tot zover hebben de mensen van mijn blog de boel ook meegekregen. Dus wij maar weer aan het denken, wat nu dan? Optie van teruggaan stond nog altijd open, maar we hadden er ook een nieuwe optie bij, want als ik mijn eigen man niet in dienst kan nemen, nu dan gaan we toch scheiden? Simpel dan was ie mijn man dus niet meer.Nu met die optie, daar kon Sietze dus niet mee leven, viel dus direct al weer af. Maar ik ben een heel kreatief persoon , dus toen bedacht ik, als ik mijn of ons verhaal nu eens naar de directeur van de svb schrijf en vraag of hij een mogelijkheid ziet om ons te kunnen helpen. Brief zondags bij het svb kantoor persoonlijk in de bus gedaan, maandagsmorgen telefoon, de directeur, hij had mijn brief gelezen en verwees me door naar zijn jurist, want die kon ons wel helpen. Even later telefoon van de jurist van de svb, zij had de brief van de directeur gekregen, en zei dat er voor ons best wel een oplossing was. Ik moets gewoon mijn eenmanszakie omzetten in een NV, dan kon ik sietze wel in dienst nemen, en dan was ik zelf ook in dienst van de NV, en kan ik mijn dure verzekering ook de deur uit doen. Kost wel fftjes iets meer als een eenmanzakie, want we moesten dus alles weer overnieuw doen, dus eerst naar de Notaris. Die ga je dus betalen, maar goed we waren dus best nog wel weer een beetje hoopvol. Bij de notaris werd gezegd, We waren er op vrijdag, dat de papieren van de kvk dinsdag weer bij hun lagen, zodat we die dan konden halen en weer verder met die papieren het hele traject weer volgen. Dinsdags, nee papieren waren er nog niet, woensdags, nee papieren waren er nog niet, donderdags, nee papieren waren er nog niet, vrijdags, nee papieren waren er nog niet. Dus dat was dikke dikke balen!!!! Maandag morgen om 9 uur zijn we dan maar zelf naar de kvk. Gestapt hoe het nu zat met die papieren. Och mevrouw ze zijn nog niet klaar, maar komt U vanmiddag om 2 uur maar weer terug dan liggen ze voor u klaar. Dus, maandag middag weer naar de k.vk. en ja hoor de papieren waren klaar!!!!!!!. Hup meenemen die hap en dan hup naar het belasting kantoor, daar aangekomen, krijg ik een formulier mee, die ik moet invullen, omdat het een mutatie is, en mag dan met dat formulier dinsdag weer terug komen , en de akte en de andere oficiele papieren moeten we dan meenemen. Toch weer in kink in de kabel, kost weer een extra dag, shit dachten we allebeide. Maar goed het papier ingevuld thuis en dinsdag morgen met het hele zakie weer naar het belasting kantoor, keurig alles ingeleverd, krijgen we dus weer de mededeling dat we onze papieren woensdag na 2uur kunnen halen. Pfffffff, dacht ik , want woensdag middag komt er een vliegtuig uit nederland met gasten voor ons die we moesten halen, 1 dan de anderen werden door familie gehaald en die zouden tegen 5 uur bij ons zijn. Dus we knepen hem om de tijd. 2 Uur, en we zaten dus woensdag bij het belastingkantoor om mijn papieren te halen, ben ik eindelijk aan de beurt, schijnt de hele zaak nog niet klaar te zijn. Echt hoor het is ons niet komen aanwaaien hoor, alles wat tegen kan zitten zat tegen. Eindelijk na een half uurtje wachten, riep die balie meneer ons en mijn papieren ronden keurig uit de printer. Hai hai, dat was ook klaar, nu naar boven, om de ob te veranderen, want dat moest natuurlijk ook. Daarna met een rotgang naar de svb, daar aangekomen heb ik eerst de jurist laten bellen, en die vertelde me , dat zij alle afdelingen zou bellen, dat we in aantocht waren, zodat er niets meer mis kon gaan zoals ze zelf zei. Nu dat was ook zo hoor, eerst weer de hele nv laten inschrijven en de oude eenmanszakie eruit, best wel een heel gedoe.Toen dat allemaal in kannen en kruiken was, moesten we naar een hokkie ernaast en daar zouden we op de foto, gaan, leuk he? Daar moesten we best nog wel een half uur wachten, het verbaasde me al dat iedereen die binnen kwam direct op de foto ging en wij niet. Maar achteraf is dat wat die jurist bedoelde, al onze papieren werden direct nagekeken en dus goed bevonden, daar ging dus even wat tijd in zitten. En toen konden we op de foto voor ons svb pasje, en toen we die in handen handen zei ik tegen die juffer, zijn we nu echt verzekerd? Ja, hoor zegt ze echt waar. Maar we zijn er nog niet helemaal hoor, want van die jurist heb ik een adres gekregen, van een belasting consulent die startende ondernmers gratis helpt met het opzetten van de administratie, want met de nv heb je natuurlijk meer toestanden als met een eenmanszakie, maar goed, daar moeten we morgen vroeg naar toe.Maar dat is administratief gedoe,nu dat moet er dan maar allemaal bij, als Sietze maar niet zonder verzekering hoeft rond te lopen. Wat een verhaal he? En dan heb ik het nog een heel stuk ingekort.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

GEFELICITEERT !!!!!!!
de aanhouder wint, dat zie je maar weer.
ben echt blij voor jullie.......en nu maar niet ziek worden.....
janine en robert

Anoniem zei

Ik vind het een ongelofelijk maar ook geweldig verhaal.
Mijn complimenten voor met name jouw doorzettingsvermogen. Kan ik je niet inhuren voor verblijfsvergunningen- en naturalisatiekwesties?
Over inhuren gesproken, nu je die NV hebt kun je hem misschien wel gebruiken om iedereen die onverzekerd op Curacao rondloopt voor pak hem beet 100 Euro per maand te verzekeren door de persoon in dienst te nemen... :-)

caribbeansunplace zei

bedankt voor de complimenten,
Ach dat zou ik best kunnen doen he?
geen raar idee.
Heb ik ook nog een extra zakcentje.Ach en in te huren, ben ik misschien ook wel. Het woord opgeven komt namelijk niet in mijn vocabulair voor.Hihihihihihihihi
Tot somd grote ergenis van andere mensen.!!!!!!

Anoniem zei

Heyyyyyyy Anna je lijkt wel een pitbull als die iets vast heeft laat hij ook niet snel meer los. Maar zo zie je maar de aanhouder wint, ja toch. We zijn heel blij voor jou en Sietze hoor en komen zeker een borrel halen hoor.

Groetjes

Bram en Erica.