donderdag, juli 06, 2006

dank u wel ministertje hoogen.........

6 juli 2006 Gut gut, wij dachten dat we er waren. Nou nee dus . Vanmorgen naar de boekhouder geweest, kreeg ik daar de mededeling dat ik voor de aanvraag voor die stichting EEN VESTIGINGS vergunning moet hebben. Kreeg ik van haar ook nog de mededeling dat ik de dienst van Economische zaken achter de vodden aan moet gaan zitten, want anders kon ik wel 1jaar tot 2 jaar moeten wachten op dat ding. Zij zei, dat we ff weer terug moesten naar de notaris en daar een copie vragen van de aanvraag voor de vestiging vergunning, en met die copie naar de dienst economische zaken. Oke hup in de auto en naar de notaris, ach, zegt dat meisje dat help je niets hoor, wachten al die tijd moet je toch. Nu lekker bemoedigend, met de copie dus naar de dienst economische zaken, ff wachten, nog ff wachten, en ja hoor, wij zijn aan de beurt. Ik die man uitgelegd waarom er spoed achter zit,nu omdat ze dus al mijn papieren van de eenmanszaak in die dikke en lange molen hebben, zou hij dat er allemaal uitvissen en zijn best doen. Maar zegt ie , minimaal kost het toch wel 2 tot 3 maanden voordat alles rond is. Ik schrok , zolang? Ja zegt ie want de gouverneur moet tekenen de boel moet weer naar de kvk..verder waren er nog een aantal commisies die het ook moesten beoordelen. Volgens ons wat we zovlug konden tellen waar het allemaal naar toe moest waren het er 6!!!!!! En dat voor dat geneuzel van een paar beschilderde kunuku huisjes. Maar in ieder geval heeft die meneer ons zijn kaartje gegeven en gezegd dat we met 3 a 4 weken maar eens moesten bellen. Nu bellen doen wij hier dus niet, we gaan er gewoon weer lekker zitten wachten. Dus daarna nog even weer naar de svb voor het inleveren van mijn formulier van juni, en toen had ik mijn morgen wel weer gehad hoor. Die ……….van een Hoogenvorst heeft wel heel wat teweeg gebracht hoor, man man. O,ja dat was ik nog vergeten, in Nederland heb ik dus 20 jaar een winkel gehad met de nodige papieren zoals middenstand ,detail en vak diploma,s, maar hier moet ik dus om in aanmerking te komen voor die stichting een cursus volgen voor de boekhouding. Nu dat noem ik dan maar voor het gemak een cursus in “Curacaose boekhouding” Bedankt Ministertje Hoogen….

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tjonge jonge jonge. En iedereen maar denken dat je rustig kunt genieten van wonen in de tropen.

Maar al met al is Sietze nu wel verzekerd?

caribbeansunplace zei

ja die is nu verzekerd!!!!

Anoniem zei

Gadverdamme. Wat lees ik nu weer: denk je je schapen op het drogen te hebben komt er weer wat boven drijven. Ik dacht dat alles nu achter de rug was, maar ze hebben toch nog weer wat gevonden zie ik. Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en afwachten maar weer. Hoe zit het nu met die borrel, blijft de kurk nu op de fles of???????

Groetjes

Bram en Erica.

caribbeansunplace zei

nee hoor de kurk kan hier altijd van de fles!!!!!!!

Anoniem zei

Voor de verzekeringsgedeelte:
gefeliciteerd!!

Groetjes

Ray